Magas vérnyomás - Mit ehet, és mit kerüljön el?

Milyen gyümölcsöt kell enni magas vérnyomás esetén

Ugyanakkor már az is tudományosan bizonyított, hogy egészséges ételek fogyasztásával is csökkenthető a magas vérnyomás — írja a healthymealexperts.

csökkentse a vérnyomást magas vérnyomás esetén

Amennyiben ön is ezzel a gonddal küzd, érdemes az alábbi élelmiszerek közül összeállítania étrendjét: Fogyasszon alacsony zsírtartalmú és teljesen zsírmentes tejet, joghurtot és sajtot — a kalcium ugyanis bizonyítottan szabályozza a vérnyomást, a zsírra viszont nincs szükség! Fontos, hogy ezek a tejtermékek tényleg csökkentett zsírtartalmúak, vagy teljesen zsírmentesek legyenek, hiszen a szervezetünkbe bevitt zsír mennyisége is alakíthatja vérnyomásunkat.

4 lépés a Magas vérnyomás csökkentéséhez

Mivel a tejtermékek alapvetően zsírosak, érdemes alaposan áttanulmányozni az élelmiszercímkéket. Különösen a citrusfélék, banán, dinnye, spenót, eper, krumpli ajánlottak, ezek ugyanis segítenek beállítani az ideális pulzálást.

A kálium szintén nélkülözhetetlen a magas vérnyomás elleni küzdelemben, így ajánlott sok zöldséget és gyümölcsöt fogyasztania diétája során, hiszen ezekben az élelmiszerekben nagy mennyiségben fordul elő ez a kémiai elem. Az ideális vérnyomás eléréséhez válasszon teljes kiőrlésű gabonákból készült kenyeret, tésztát, fehérliszt helyett pedig használjon zablisztet!

magas vérnyomás biológia

A különböző mag- és diófélék magnéziumban gazdag tápanyagok — a káliumhoz és a kalciumhoz hasonlóan ez a nyomelem is hatásos fegyver lehet a magas vérnyomás ellen folytatott harcban. Ügyeljen arra, hogy fogyasszon szóját, babot, mandulát és lencsét is, ezeknek ugyanis magas a magnézium-tartalma!

b blokkolók magas vérnyomás elleni gyógyszerekhez

Csökkentse nátrium-bevitelét, fogyasszon alacsony nátrium-tartalmú termékeket! Ha ön dohányzik, túlsúlyos, magas a koleszterinszintje, vagy keveset mozog, mindenképp keresse fel orvosát, aki segít beállítani az önnek megfelelő vérnyomásszintet!

magas vérnyomás 2 fok 3 fokozatú kockázat

A diéta minden esetben nagyon fontos, de sajnos nem mindig segít. Az életkor, a cukorbetegség és az öröklődés mind hozzájárulhat a magas vérnyomás kialakulásához, ezek azonban olyan tényezők, amelyeken nem lehet változtatni.

Blikk Megmondó.

a magas vérnyomás megelőzése osteochondrosisban