Sportolás magas vérnyomással - Budai Egészségközpont

A mozgás koordinációjának zavara magas vérnyomás esetén. Mikor lehet veszélyes a sport 40 felett?

Tartalom

    Mozgásprogram és betegségek — fő a biztonság!

    a mozgás koordinációjának zavara magas vérnyomás esetén

    A rendszeres, alacsony intenzitású mozgás hatására viszont hosszú távon a szisztolés érték akár 10 Hgmm-rel, a diasztolés érték Hgmm-rel csökkenhet. A haspréssel járó gyakorlatokat egyébként nemcsak a magas vérnyomás, hanem pl.

    a mozgás koordinációjának zavara magas vérnyomás esetén

    Cukorbetegségben a rosszabb sebgyógyulás miatt tegyünk óvintézkedéseket a hámsérülések pl. Mozgásgyógyszer A biztonságos mozgás érdekében első teendő az esetleges betegségek számba vétele, gyanú esetén kivizsgálás.

    Hasznos lehet a genetikai hajlam feltárása pl. A fogyókúra legfontosabb tényezője a megfelelő táplálkozás.

    a mozgás koordinációjának zavara magas vérnyomás esetén

    Az energiabevitel mérséklése mellett egyebek között érdemes az alacsony glikémiás indexű és telítettségű szénhidrátok, rostok, antioxidánsok, ómega-3 zsírsavak, vitaminok, ásványi anyagok pl. A betegségekről, a terheléses vizsgálat eredményeiről a mozgásprogramot összeállító gyógytornászt, személyi edzőt is tájékoztatni kell!

    a mozgás koordinációjának zavara magas vérnyomás esetén

    A fizikai aktivitást tehát érdemes fokozatosan, az aktuális egészségi állapotnak és edzettségi szintnek megfelelően felépíteni. Először az alacsony vagy közepes intenzitású edzésformákat választva, főleg 40 éves kor felett, súlyfelesleg vagy egyes betegségek fennállásakor, hogy a rendszeres testmozgás ne veszélyt, hanem egy egészséges életstílust jelentsen, annak összes áldásos hatásával együtt.

    a mozgás koordinációjának zavara magas vérnyomás esetén

    Cikkünk szerzője Dr. Gajdács Ágnes belgyógyász, obezitológus szakorvos.