Kapcsolódó cikkeink

Búza magas vérnyomással csírázott

Keress receptre vagy hozzávalóra Együnk csírát!

Csírázó magvak

Egy tenyérnyi csíragubanc elég mókás látvány, ám fontos és praktikus vitaminforrás, ráadásul finom is. A csírák ugyanis jóval több telítetlen zsírsavat, ballasztanyagot, vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmaznak, mint maguk a zöldségek. Lehetséges-e hipertónia gyakorolni zsír, kevés kalória — rengeteg vitamin és nyomelem A zsenge hajtásokban szénhidrátot és zsírt alig találunk, ugyanis a zöldség- illetve a gabonamagvak csírázás közben maguk is sok szénhidrátot és zsírt használnak fel, így ezeket a tápanyagokat a magnövény feldolgozza, a keményítőt pedig jórészt glükózzá és gyümölcscukorrá alakítja.

Csírázó magvak Szervezetünkből tavaszra fokozatosan kiürültek a tartalékok, fáradékonyabbak lettünk, az immunrendszerünk gyengült. Testi és lelki egészségünk tökéletesen érzékeli a táplálkozásunkból adódó vitamin- és ásványianyag-hiányt, az időjárás szeszélyességét, a tavaszra jellemző vírusok támadását. A hiánypótlásra az egyik legkiválóbb alapanyag a csíráztatott mag.

Ebből fakad a csíranövények kellemesen édeskés íze. Mindig nyersen fogyasszuk a csírákat, hogy semmit se veszítsenek tápértékükből! A csírák élő élelmiszerek, fogyasztásuk így rendkívül fontos, különösen a vitaminszegény hónapokban, hiszen kiváló forrásai az A- B-komplex, C- D- E- G- búza magas vérnyomással csírázott K-vitaminnak, valamint számos ásványi anyagnak kalcium, magnézium, foszfor, kálium, nátrium és szilíciumráadásul ezek természetes formában vannak jelen, így a szervezet könnyen fel tudja használni.

Miért érdemes minél több csírát fogyasztanunk? Öt népszerű csíra

A különféle csírákat nyersen fogyasszuk, salátákba, szendvicsekbe téve, de a különféle mártogatósokat vagy sós túrókrémeket is feldobják a hihetetlenül intenzív ízű egészséges kis növénykezdemények. Az pedig már csak hab a tortán, hogy mennyire dekoratív a csírákkal gazdagított étel! Ma már nagyobb üzletekben vagy bioboltokban sokféle csírát találunk, érdemes kipróbálni mindet!

Először érdemes boltban vásárolni és kipróbálni, de ha rákapunk, akkor magunk is búza magas vérnyomással csírázott otthon. Otthoni csíráztatás 1.

Csíra kisokos – melyiket milyen betegség ellen együk?

A csíráztatni való magokat kertészetekben vagy bioboltokban szerezhetjük be. Érdemes a bio, vagyis vegyszermentes magokat választani.

búza magas vérnyomással csírázott

Helyezzük a csíráztatni kívánt magvakat műanyag, üveg- vagy agyagedénybe, és áztassuk be langyos vízbe órán át. Ügyeljünk arra, hogy a magokat ne érje erős napfény. Ha a mag héja már megpuhult, helyezzük nedves papírtörlőre, és fedjük le szinté nedves papírtörlővel, hogy viszonylag sötétben legyen. Az edényt öblítsük el minden nap, egyrészt azért, hogy biztosítsuk a folyamatos nedvességet, másrészt így elkerüljük a penészedést.

Keress receptre vagy hozzávalóra

A csíranövénynek, amelynek már friss, zöld hajtásai vannak, szüksége van az éltető napsugárra, ezért néhány nap múltán kitehetjük a konyhaablakba. A csírákat fejlettségi fokuktól függően, illetve ízlés szerint nap múltán szüretelhetjük!

Otthon is csíráztathatunk, lehetőleg kezeletlen magokból A legjobb csírák Bab- szójabab- és borsócsíra A hüvelyesek csírái jó hatással vannak a szívre, magas rosttartalmuk nagyszerűen szabályozza a vérnyomást. A bennük lévő sok vas segíti a vérképzést, E-vitamintartalmuk szépíti a bőrt. A salátákat nagyon feldobja egy csipetnyi csíra Brokkoli- és vöröskáposztacsíra E csírák vértisztító, bőrtápláló, keringésjavító hatással bírnak, jót tesznek a csontoknak, a látásnak és az emésztésnek, valamint csökkentik a daganato betegégek kialakulását is.

A teljes kiőrlésű gabonák és a vérnyomás

Búzacsíra A búzacsíra nagy mennyiségben tartalmaz A- és C-vitamint, kálciumot, magnéziumot, vasat, kobaltot és antioxidánsokat. Kiváló méregtelenítő hatásának köszönhetően tisztítja a májat, gyógyítja a gyulladásokat.

Jótékonyan hat az anyagcserére, de emellett erősíti az idegrendszert, szabályozza a vérnyomást és gátolja a rákos sejtek életben maradását. Rendkívül jótékony hatással bír szív- és érrendszeri betegségek esetén, például megelőzi a vérrögök kialakulását. Növényi hormonjai hasonlatosak az ösztrogénhez, ezzel például a mellrák megelőzésében is hatásos.

Zöldség-gyümölcs A csírák áldásos hatása ősidők óta jól ismert. Vannak közöttük lágy, markáns, pikáns és kifejezetten csípős ízűek is. Magas a vitamintartalmuk, jelentős az aminosav- az enzim- az antioxidáns- és az ásványi anyag tartalmuk, és ezáltal fontos, értékes — és nem utolsó sorban finom — tápanyagforrást jelentenek.

Szendvicsekre is tehetjük, nem csak finom, de mutatós is! Mustármagcsíra Elsősorban antibiotikus hatásáról ismert, de segít a keringési rendellenességek, az emésztőrendszer és a máj betegségeinek gyógyításában, jótékonyan hat bőrbetegségek és hajhullás esetén is.

Napraforgócsíra Igen sok A- C- B- D- és E-vitamint, valamint rezet, cinket, vasat, foszfort, kalciumot és jódot tartalmaz.

búza magas vérnyomással csírázott

Elsősorban méregtelenítő és tisztító hatású, és hatékonyan csökkenti a koleszterinszintet is. Retekcsíra A rengeteg vitamin és ásványi anyag mellett elsősorban kiemelkedően magas foszfortartalmáról ismert.

búza magas vérnyomással csírázott

Természetes antibiotikum és kiemelkedő a tisztító hatása, megfázás vagy nátha esetén oldja a nyálkalerakódásokat. Tökéletes vízhajtó, segít a kisebb vese- és epekövek eltávolításában.

Mesterséges mutagének segítségével a kultúrrozs különböző fajtáiból előállított tetraploid formák elsősorban robusztusabb megjelenésükkel tűnnek ki. A kiindulási diploid fajtákhoz képest szélesebb levélzetük, vastagabb és alacsonyabb száruk és nagyobb szemük van.