Új kutatás világíthat rá a megoldásra

Magas vérnyomás és álmatlanság. Hármas szívrizikó: stressz + alváshiány + magas vérnyomás - HRDoktor

Tartalom

    Az, hogy az magas vérnyomás és álmatlanság és az alváshiány összefügg a kardiovaszkuláris egészséggel, illetve a szív- és érrendszeri problémák rizikójának növekedésével, régóta ismert tény, ám a háttérben meghúzódó pontos mechanizmusokat még nem sikerült feltérképezni.

    magas vérnyomás-megelőzési füzetek fórum hipertónia kezelési rendje

    Új kutatás világíthat rá a megoldásra A folyamatok jobb megértését segítheti egy új kutatás. A Psychosomatic Medicine nevű szaklapban megjelent tanulmány szerzői főt, 21 és 70 év közötti önkéntest vontak be a vizsgálatba.

    A férfiak és nők korábban nem küzdöttek szívproblémákkal. Az alanyoknak két napon keresztül egy speciális, csuklóra rögzíthető eszközt kellett viselniük, mely a mozgásukat mérte - ezzel ellenőrizték hogy mennyire hatékony az alvásuk, vagyis mennyi időt töltöttek a lehető legkevesebb mozgással, forgolódás nélkül.

    mi történik a magas vérnyomás alatt magas vérnyomás esetén mi az APF

    Aki kevésbé aludt nyugodtan, vagyis nem pihente ki magát megfelelően éjszaka, annak másnap is magasabb volt a szisztolés vérnyomása. Természetesen további vizsgálatokra is szükség van, hogy jobban megértsék, miért okozhat vérnyomás emelkedést az álmatlanság, valamint, hogy lehetnek-e hosszú távú negatív hatásai az alvászavaroknak a már ismert problémákon kívül. Mi is tehetünk azért, hogy nyugodtabban aludjunk!

    magas vérnyomás és ritmuszavarok kezelése a magas vérnyomás kockázati csoportjai

    Ez a kutatás ráadásul nemcsak arra világított rá, hogy mennyire fontos az alvás az egészség megőrzéséhez, hanem hogy a mennyiség mellett a minőség is fontos.

    Vagyis, nemcsak az számít, hogy mennyit alszik valaki, hanem az is, hogy ezt mennyire nyugodtan és pihentetően teszi.

    nyomásgyógyászati ​​betegség magas vérnyomás receptek magas vérnyomásról vélemények népi

    Az alvás minőségét meglehetősen egyszerű szokásokkal javíthatjuk, például azzal, ha elalvás előtt egy-két órával már nem használunk okos eszközöket, ha minél jobban elsötétítjük a szobát, vagy ha alaposan kiszellőztetünk lefekvés előtt. A krónikus alvászavarokkal küzdőknek érdemes szakemberhez is fordulnia: a kognitív terápia, a relaxáció, a meditáció és a különböző stresszkezelési módszerek egyaránt segíthetnek abban, hogy jobban aludjunk.

    Forrás: EgészségKalauz.

    magas vérnyomás kritériumok a magas vérnyomás tényezői